טיפול ברטיבות ברצפה

היום אני אגיד לך איך לחות מתחת לרצפה יכולה להרוס את פרויקטים של הריצוף שלך וכיצד לבחור שטיח ואריחים כדי למנוע לחות אי פעם להפוך לבעיה. אם שימרתם את רצפות העץ בביתכם עם ניהול לחות נכון ורוצים פיתרון עמיד למים לרצפות שלכם, יש לנו בדיוק את הדבר בשבילכם. אוטם בטון יבש עצם הוא דרך נהדרת לאטום רצפות בטון במוסך או במחסן ולמנוע רטיבות הפוגעת במשטח החומר. מוצר זה ממלא סדקים נימיים כדי לחסום את העברת הלחות בין לוחות בטון ומונע לחות במוסכים, במחסנים ובמרתפים.

כדי לקרוא עוד בנושא של טיפול ברטיבות ברצפה יש להעיף מבט ב- http://or-in.co.il/

זה מבטל את הסיכון לפתח תסמונת בניין פתולוגית עקב לחות בין האריחים במערכת הרצפה. עם זאת, הדבר עלול להוביל לבעיות בהגנה על רצפות עץ מפני נזילות ולגרום נזק למשטח לוח הבטון.

הדרך הטובה ביותר להפחית סיכון זה

היא למרוח איטום עמיד למים על רצפת הבטון כדי למנוע לחות. ישנן מספר חברות המקדמות את השימוש בחומרי מלט מהונדסים להפחתת לחות הקרקע, ואחד היתרונות העיקריים בגישה זו הוא בכך שהיא יכולה להקל על בעיות לחות ולפלס את האדמה בצעד אחד. השימוש בחומרי איטום כמו שעווה מפוליאוריטן יכול לסייע בשיפור עמידות המים של רצפות עץ, ובכך להגן עליהם מפני ספיגת לחות. הגנת לחות נוספת הניתנת על ידי הגב יכולה להאריך את חיי הרצפה על ידי הגנה מפני נזקי לחות תכופים. ניתן להתקין רצפות עץ גם מבחוץ להגנה טובה יותר מפני לחות.

מדידת הלחות היחסית הפנימית של הבטון עוזרת לקבוע את תכולת הלחות של התקרה לפני הנחת חומר הרצפה

אם הלחות אינה תואמת את העונה, הטמפרטורה והעונה, עובש וריקבון של בניין יתרחשו בגלל בעיות לחות. בכך שאתה מוודא שאתה מודד את תכולת הלחות במצע ומאמן את לקוחותיך להימנע מלהתפתח בלחות מוגזמת בבתיהם, אתה מוגן הרבה יותר מבעיות אלה ממה שלא היית עושה. אם אתה רוצה לחרוג מכך, תן ללקוח שלך מד לחות לרצפת עץ והכשיר אותו לבצע מדידות לחות לפחות פעם בשבוע בכדי לשמור על בעיות לחות לפני שהם מתחילים.

דבקים וריצוף שונים חייבים להתאים גם לרמות לחות שונות

והדרך הטובה והמדויקת ביותר לבדוק לחות היא להשתמש במד לחות רצפת עץ. אנו כבר יודעים שחיוני למדוד את תכולת הלחות של תת רצפת ההתאמה של רצפת העץ, אך אם תשכחו לעשות זאת, שאלו על הבעיה. בדיוק לגבי הרצפה עצמה, ניתן גם למדוד את תכולת הלחות של המצעים.

ברוב כיסויי הרצפה, הלחות צריכה להיות מעל 80%, ובכל החומרים הקשורים לקרקע, הלחות היחסית לפני השטח צריכה להיות גם מעל 80%. הפלסטיק לא צריך להיות לח או דהוי או נטול לחות, שינוי צבע או ריח סופג לחות.

אם הלחות במרתף לא נגרמת על ידי נזילות או בעיות ביוב

אלא מעיבוי, יש לך מזל, כי בדרך כלל הרבה יותר קל וזול לפתור את הבעיות האלה. יתכן שתצטרך לבדוק את מד הלחות שלך כדי לאתר את הלחות שנותרה על רצפת העץ. בעת התקנת רצפות ויניל באזורים של לחות גבוהה, יש לייבש את הרצפה במהירות האפשרית. תהליך הייבוש יכול לארוך מספר ימים או שבועות, תלוי בכמות הלחות שהייתה בתהליך הייבוש בזמן ההתחלה.

בהתאם לחומרת הבעיה

ייתכן שיהיה צורך להחליף את משטח הרצפה או להשתמש בדבק לחות גבוהה. תלוי בטיפול פני השטח המשמש, מומחה יכול לומר לך אם שחרור לחות הוא טיפול מקובל. לרוע המזל, נזקי רטיבות לרצפות עץ בדרך כלל אינם ניתנים לתיקון וייתכן שיהיה צורך בשיפוץ מלא של הרצפה התחתונה. הדרך היחידה היא להסיר את רצפת העץ ולוודא שהתת רצפה יבשה לחלוטין לפני שמניחים שוב רצפה.

צינורות דולפים יכולים לחדור למרתף אל הרצפה התחתונה, ויש לשלוט על הלחות שבפנים. בדרך כלל ניתן לפתור את הבעיה על ידי תיקון מקור הלחות ונקיטת הצעדים הדרושים לייבוש הרצפה הלחה.

ישנם מוצרים ותהליכים רבים המקלים על בעיות בתכולת הלחות של רצפות בטון לפני הנחת ציפויי אפוקסי

מוצרים אלה אמנם אינם מונעים לחות – תקלות עתידיות – אך הם יכולים להפחית את פליטת הלחות מהתקרה ולהשיג אותה רמת בקרת לחות כמו הרצפה ומערכת הגימור. הניסיון שלי עם בקרת לחות ופתרונות הוביל אותי למספר פתרונות שונים לניהול לחות בבטון ובחומרים אחרים.

פוסטים אחרונים

הירשם לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן