הוצאת ספר לאור

אין שום סיבה להדגיש כיצד לפרסם ספר שאף לא כתבת. תעשיית ההוצאה לאור התפתחה כל כך הרבה שהפך להיות קל יותר לפרסם ספרים מדי שנה, ואין שום דבר רע בזה.

עבור רוב המחברים

אמצעים אחרים לפרסום עצמי טובים יותר מאשר מו"לים מסורתיים, אך מו"לים מסורתיים כבר אינם שומרי סף ומציעים מעט מאוד יוקרה או גישה. כאשר אתה מחליט לעבוד עם מו"ל מסורתי, אתה מתחיל למצוא מו"ל מתאים ולשכנע את החברה שהספר שלך יצליח. בחר ספר, מצא סוכן שייצג אותך בהוצאה מסורתית וחפש ביסודיות מו"לים שאת הצעות הספר שלהם אתה אוהב. בהתחשב בעלויות הגבוהות הכרוכות בהוצאת ספרים, כדאי לבחור בהוצאה קטנה שאיתה יפרסם.

אם תבחר בהוצאה לאור מסורתית

למו"ל תהיה שליטה על הזכויות על ספרך וייקח חלק גדול מהרווחים, אך לא תהיה לו שליטה על זכויותיך לספר. אם תעבור בהצלחה את המעבר מפרסום עצמי לפרסום מסורתי, כנראה שתצטרך לוותר על הזכות לספרים וכנראה לאבד יצירות אמנות שנויות במחלוקת ואלמנטים עיצוביים אחרים. ישנם מו"לים המציעים להוציא לאור את הספרים שלך, אך מעוניינים שתשלם בעצמך את כל ההוצאות או שתמצא חסות שתכסה רבות מהעלויות. אם יש לך זמן – כתב יד רגיש ויכול להימשך 18 חודשים עד שמוציא לאור מסחרי יביא את ספרך מכתב היד להפקה סופית, פרסום עצמי עשוי להיות האופציה הטובה ביותר. אם תשים בצד את כל הטרחה והמאמץ בכתיבת הדבר הארור, תוכל להוציא את הספר ללא תשלום. כל עוד מדובר בספר איכותי עם גרפיקה טובה, אלמנטים עיצוביים טובים וכריכות טובות, יש לפרסם אותו.

העלות של הוצאה לאור עצמית של ספר מראש יכולה להיות כבדה

אך בהחלט יכולה להיות עסקה טובה יותר. קחו בחשבון שתמלוגים עדיין יושפעו וההוצאה המסורתית תמשיך לחול. אבל אם אתה מוכר עותקים של הספר שלך, הוצאה עצמית היא פשוט "עסקה טובה יותר" וזה בהחלט לא עסקה טובה עבורך.

אם אין לך כסף להדפיס ולהפיץ את ספרך בעצמך

הוצאה לאור מסורתית היא הבחירה הטובה ביותר שלך. אם ברצונכם לסיים חוזה ספרים עם הוצאה מסורתית, עליכם לשכנע הוצאה להשקיע בספר. הדרך החסכונית ביותר לפרסם את הספרים שלך היא לשכנע את המו"לים המובילים להשקיע בהם. אבל גם אז זה עדיין יהיה יקר בהרבה מפרסום עצמי, גם אם שכנעתם אותם להשקיע בו.

תלוי במטרה, פרסום הספר שלך בהוצאה לאור מסורתית יכול להיות אפשרות קיימא ומושכת עבורך. אתה יכול לבחור לעבוד עם הוצאות ספרות מסורתיות או להוציא את הספר בעצמך, לפרסם אותו בעצמך ולנסות לסיים חוזה ספרים עם ההוצאה המסורתית.

כאמור קודם

ניתן להוציא לאור את ספרך בחינם אם תבחר להוציא לאור פרסום עצמי באמצעות אחד משירותים אלה, אך בסך הכל, עליך לזכור כי פרסום עם מכבשי יהירות שגובים עמלות אינו בדרך כלל לקדם את הקריירה שלך, ופרסומים מסורתיים וסוכנים לגיטימיים אינם גובים מחברים תשלום עבור פרסום. אם אין לך אפשרות לפרסם בשיטות מסורתיות יותר, אתה יכול להשתמש בשירות פרסום בחינם כדי להפיץ את הספר למיליוני קוראים באינטרנט או בדפוס. אתה יכול גם לפרסם אותו בעצמך או לעבוד עם מו"ל מסורתי שמוכן לכסות את העלויות.

דבר חשוב נוסף שיש לשים לב אליו

הוא שתהליך ההוצאה לאור שונה ממו"ל למוציא לאור, ולא כל המו"לים זהים, מכיוון שבעוד שרוב המוציאים לאור רוצים רק כסף להוצאת הספר שלך, הם מציעים גם שיווק. אם אתה מפרסם ספר באמזון בעצמך, אינך צריך לשכנע את המו"ל (או אמזון או אפל או קובו וכדומה) לקדם את הספרים שלך כמה שיותר חזק. אם אתה מבין את הצעדים הדרושים לפרסום על ידי מפרסם אחד מול אחד אחר, תוכל לקבל מושג על כמה צעדים שאתה צפוי להיתקל בהם. אתה יכול גם לכתוב ספרים ארוכים יותר, שיכולים להיות זמן רב ועתיר עבודה, אך אתה יכול גם לכתוב ספרים קצרים יותר בפחות מ -10,000 דולר או אפילו פחות אם אתה רוצה.

יש הרבה ספרים בהוצאה עצמית שחסר להם דף עם הפרטים

אבל כל מה שתפרסם שם הוא שלך ויש לך את כל המידע שאתה צריך. זה הופך את הספר שלך בהוצאה עצמית למקצועי יותר וזה גם הדרך הטובה ביותר להבטיח שלכולם יש אינטרס חוקי בספר שלך. עליכם ליצור דף בקינדל שלכם בו תוכלו למצוא מידע על העלאת הספר, יצירת דף מחבר, קביעת מחיר הספר ויצירת עותקים לדף המכירות שלכם. מה לעשות כשאתה מתחיל לכתוב את הספרים שלך וכשאתה מוכן לפרסם אותם: מה לעשות אחרי שתתחיל לכתוב ספר?

פוסטים אחרונים

הירשם לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן